nedelja, 03.11.2019.
Škola interkulturalnosti u Vrnjačkoj Banji
Grupa 484 je organizovala u Vrnjačkoj Banji Školu interkulturalnosti, u periodu od 29. oktobra do 1. novembra 2019. godine. U Školu su pozvani najaktivniji mladi iz različitih gradova, zajedno sa svojim mentorima.
Glavna ideja bila je da se napravi raspored i planovi kampanja u svakom gradu i da se učenicima ponudi dodatno obrazovanje i obuka o interkulturalizmu i mirnom suživotu, istraživanju, pisanju i režiji scenarija, javnom nastupu, itd. Pored toga, ovo je bila sjajna prilika da se učesnici upoznaju, predstave svoje istraživačke materijale i ideje, predstave program svog „komšijskog kutka“, razmene iskustva, razmene utiske o istraživačkom procesu i komunikaciji sa drugim članovima svojih grupa, razgovaraju o različitim temama, poput interkulturalnog obrazovanja, stereotipima, usponu desničarske politike, migracijama, kulturnim politikama, itd.
Škola se sastojala od teorijskog (predavanja na različite teme) i praktičnog dela (radionice i prezentacije). Teorijski deo bio je namenjen dodatnom obrazovanju i novim idejama o tome kako kreirati kampanju, dok je praktični deo angažovao učesnike da preispitaju svoje scenarije, istraže različite načine prezentacije i prevaziđu tremu.
Predavači u Školi su bili: Ivana Bogićević Leko (pozorišna rediteljka i omladinska radnica), Jelena Mijić (slikarka i vizuelna umetnica), Luka Knežević Strika (vizuelni umetnik), Ružica Marjanović (profesorka književnosti, osnivačica književnog festivala „Na pola puta“ namenjenog srednjoškolskoj omladini ), Jana Danilović (ulična umetnica i teoretičarka umetnosti), Dijana Milošević (direktorka DAH teatra) i Ivana Milenović-Popović (glumica DAH teatra). Praktični deo su održali Ivana Bogićević Leko, Miloš Janković, zajedno sa 6 mentora iz „komšijskih kutkova“ i zaposlenima u Grupe 484, kako bi se uverili da svi podjednako učestvuju, razumeju zadatke i dobijaju adekvatan prevod, jer su učesnici govorili više različitih jezika.
Radionice sa učesnicima:
U Školi interkulturalnosti završavanje planova za realizaciju kampanja sastojalo se od nekoliko faza. Integrativne aktivnosti, uvodni govor i radionica o stereotipima i predrasudama imali su za cilj da postave ciljeve Škole i predstave očekivanja učesnika. Na početku su grupe iz svakog grada predstavile svoju zajednicu i sebe (učenici migranti su bili članovi grupe iz Sjenice i Loznice, i predstavili su svoju zemlju porekla i svoje utiske o zajednici u kojoj sada žive), kao i nalaze istraživanja o interkulturalnom nasleđu njihovih gradova i sve priče koje planiraju da uključe u scenario kampanje.
Nakon svakog predavanja, grupe su imale zadatak da zajedno sa svojim mentorima osmisle različite delove predstave: nacrt celog scenarija, delove dijaloga, ideje za promotivni materijal i, na kraju, – jednu kompletnu scenu predstave. Kasnije je svaka grupa predstavila scenu koju je ranije napisala. Da bismo ih naterali da ponovo razmisle o sceni i vide svoj rad iz drugačije perspektive, osmislili smo radionicu „Grad u ogledalu“. Naime, svi učesnici su bili podeljeni u mešovite grupe (iz različitih gradova) i te grupe su dobile zadatak da naprave parodiju na predstavljene scene: svaka grupa za jedan grad. Ova vežba je ojačala integraciju cele grupe, i naterala ih da ponovo razmisle o svojim scenama i pristupu temi.
Na kraju, na poslednjoj radionici postavljeni su konačni planovi – datumi kampanja u svakom gradu, dinamika priprema i sastanaka sa mentorima za kastinge i probe, dogovor oko sadržaja promotivnog materijala i publikacije.