TekstUra, časopis za književnost u školi i početnica za komčijsku književnost namenjena je nastavnicima, stručnim saradnicima, bibliotekarima – profesionalcima koji su po prirodi svog posla zainteresovani za mesto književnosti u srednjoškolskom/gimnazijskom obrazovanju. Naravno, postoji i neskrivena želja da TekstUru rado čitaju i učenici (gimnazijalci, srednjoškolci), studenti.
TekstUra ce se zanimati za ulogu književnosti u moralnom razvoju mladih i društva u celini, za književnost kao polje afirmisanja opštih ljudskih vrednosti, ali i za književnost kao sredstvo indoktrinacije. Autori TekstUre nastojaće da istraze složen i dinamičan odnos jezičkog književnog dela i vremena u kome nastaje ili u kojem se tumači, preporučujući pažnji čitalaca i tekstove autora susednih zemalja, pre svega savremenu književnu produkciju na jezicima balkanskih naroda koja ima kapacitet za univerzalne obrazovne ciljeve – estetske, etičke, saznajne.
Autorima TekstUre posebno je stalo do književnih tekstova koji duhovitošću najbrže i najefikasnije razbijaju stereotipe o dosadnim knjigama i lošim drugima, jednako kao i do tekstova koji su (uslovno) mogli da nastanu i na drugom mestu…koji mogu da proizvedu efekat ogledala, jer ubedljivo demonstriraju da je utisak o lošim specifičnostima često posledica neznanja, neiskustva, pogrešnih verovanja.
Tekstura treba da bude dopunski, radni materijal profesorima, bibliotekarima, stručnim saradnicima i mladima koji su zainteresovani za promene u društvu, posebno u obrazovanju u pravcu razumevanja i prihvatanja drugih.
U ovom odeljku naći ćete dva teksta iz prvog broja TekstUre. To je tekst o čitankama iz učeničkog ugla, a drugi tekst tiče se tema i vrednosti zastupljenih u skolskoj lektiri.